Meniu
0
Norai

Dviračių stebulės

Dviračio stebulė yra esminė rato dalis, užtikrinanti sklandų sukimąsi ir efektyvų jėgos perdavimą. Pas mus rasite platų stebulių pasirinkimą, tinkantį visų tipų dviračiams – plento, kalnų, miesto ir kitiems. Nesvarbu, ar atnaujinate savo dviratį, ar atliekate įprastą techninę priežiūrą, tinkama stebulė padės pagerinti jūsų važiavimo kokybę.


Iš viso prekių: 100
Greitas pristatymas Nauja
DT SWISS 1501 galinės stebulės ašis | 12x148 mm | 50.1 mm


Dviračio stebulių tipai

Stebulės yra labai svarbi bet kurio dviračio dalis, turinti tiesioginės įtakos važiavimo našumui, patikimumui ir patogumui. Suprasdami skirtingus stebulių tipus, galėsite išsirinkti geriausią variantą savo dviračiui. Be to, nuo dviračio ašies standarto priklauso, kaip stebulė sujungiama su rėmu ir šakėmis. Toliau pateikiame pagrindinių stebulių tipų ir ašių standartų skirstymą:

Diskinių stabdžių stebulės

Diskinių stabdžių stebulės sukurtos specialiai diskinių stabdžių sistemoms ir užtikrina geresnį stabdymą bet kokiomis oro sąlygomis. Šios stebulės turi centrinį užraktą (center-lock) arba 6 varžtų (6-bolt) modelį diskui pritvirtinti ir užtikrina geresnę stabdymo galią, ypač esant šlapiai dangai ar purvui. Diskinių stabdžių stebulės idealiai tinka kalnų dviračiams, gravel dviračiams ir kitiems dviračiams, kuriems reikia didelio stabdymo našumo nelygioje vietovėje. Be to, lyginant su ratlankių stabdžiais, jie užtikrina sklandesnį ir tolygesnį stabdymą.

Ratlankių stabdžių stebulės

Ratlankių stabdžių stebulės suderinamos su tradicinėmis ratlankių stabdžių sistemomis. Šios stebulės užtikrina patikimą veikimą sausomis sąlygomis ir dažniausiai naudojamos plento, hibridiniuose ir daugelyje miesto dviračių. Palyginti su diskinių stabdžių stebulėmis, jos yra lengvesnės ir paprastesnės konstrukcijos, o jų kaina paprastai yra mažesnė. Ratlankių stabdžių stebulės veikia naudodamos stabdžių trinkeles, kurios prilaiko rato ratlankį ir dėl trinties sulėtina dviratį. Nors jos gali būti ne tokios veiksmingos esant šlapiai dangai, jos išlieka populiariu pasirinkimu dviratininkams, kuriems nereikia ypatingos stabdymo galios, būdingos diskiniams stabdžiams.

Vidinės pavaros stebulės

Vidinės pavaros stebulės yra patogus, mažai priežiūros reikalaujantis pavarų perjungimo variantas, kai nereikia išorinių bėgių perjungėjų. Šiose stebulėse pavaros yra stebulės korpuse, todėl jos sklandžiai ir efektyviai perjungiamos bet kokiu oru. Šios pavaros dažniausiai naudojamos miesto ir kai kuriuose turistiniuose dviračiuose, todėl idealiai tinka važiuoti mieste ir įveikti ilgus atstumus. Išskirtinis vidinės pavaros stebulių privalumas - galimybė perjungti pavaras stovint, todėl jas lengva naudoti sustojus ir stovint arba važiuojant kalvotu reljefu.

Dinaminės stebulės

Dinaminės stebulės turi įmontuotą generatorių, kuris važiuojant gamina elektros energiją, todėl dviratininkai gali įkrauti žibintus, GPS prietaisus ir kitą elektroniką tiesiai iš dviračio. Šios stebulės idealiai tinka važiuojantiems į darbą, keliaujantiems dviratininkams ir tiems, kurie dviračiu važinėja ilgai ar kuriems reikalingas patikimas apšvietimas. Dinaminės stebulės gali būti tiek su ratlankio, tiek su diskiniais stabdžiais, ir nors jos šiek tiek apsunkina važiavimą, dėl nuolatinio maitinimo, jos yra patrauklus pasirinkimas daugeliui dviratininkų.


Ašių tipai

Dviračio ašies standartas nustato, kaip ratai tvirtinami prie rėmo ir šakės. Svarbu pasirinkti tinkamą dviračio ašies standartą, kad užtikrintumėte tinkamą pritaikymą ir veikimą. Čia pateikiami dažniausiai šiuolaikiniuose dviračiuose sutinkami ašių standartai:

Greito atlaisvinimo (QR)

Greitojo atlaisvinimo ašies standartas yra vienas iš labiausiai paplitusių ir buvo plačiai naudojamas prieš atsirandant "thru-axle" ašims. Naudojant QR sistemą, ratas prie rėmo ar šakės tvirtai pritvirtinamas naudojant rankenėlę. Ši sistema yra greita ir paprasta naudoti, todėl ji populiari plento ir senesniuose kalnų dviračiuose. Tačiau greitojo nuėmimo ašys yra ne tokios standžios kaip "thru-axle" ir gali neužtikrinti tokio paties saugumo lygio.

"Thru-axle"

Ši ašis yra saugesnė ir standesnė alternatyva greitojo nuėmimo ašims. "Thru-axle" ašis eina per rėmą arba šakę ir prisukama prie rėmo, todėl ji nejuda ir nesilanksto. Šio tipo standartinės ašys dažniausiai naudojamos šiuolaikiniuose kalnų, plnto ir gravel dviračiuose, nes užtikrina didesnį tvirtumą ir stabilumą. Priekinės ašys taip pat užtikrina geresnį diskinių stabdžių sureguliavimą, o tai labai svarbu našumui užtikrinti. Priklausomai nuo dviračio tipo ir paskirties, yra įvairių dydžių ašių: 12 mm, 15 mm ir 20 mm.

"Boost"

„Boost“ - tai naujesnis ašių standartas, pagal kurį padidintas stebulės briaunų plotis ir atstumas tarp šakės ar rėmo. Dėl to ratas tampa tvirtesnis ir atsiranda daugiau erdvės platesnėms padangoms. „Boost“ ašims naudojama 12 mm "thru-axle" ašis, jų tarpas tarp priekyje yra 110 mm (palyginti su tradiciniais 100 mm), o tarpas gale - 148 mm (palyginti su 142 mm). Šis standartas paprastai taikomas šiuolaikiniuose kalnų dviračiuose ir užtikrina didesnį tvirtumą bei standumą įveikiant nelygias vietoves.

„Super Boost"

„Super Boost“ yra dar platesnė ‚Boost‘ standarto versija. Jis padidina galinės stebulės tarpą iki 157 mm, užtikrina didesnį stipinų įtempimą ir didesnį standumą, idealiai tinkantį agresyviam kalnų dviračių sportui. Šis standartas dažniausiai sutinkamas aukščiausios klasės kalnų dviračiuose su dideliu pravažumu.


Stebulių komponentai

Dviračių stebulės susideda iš kelių svarbių komponentų, kurie kartu užtikrina funkcionalumą ir veikimą. Šių dalių supratimas padeda priežiūrai, atnaujinimui ir keitimui.

  • Guoliai: Sandarūs kasetiniai guoliai, nereikalaujantys daug priežiūros, ir reguliuojamos "cup-and-cone" sistemos.
  • Ašys: Ašys užtikrina rato konstrukcinę atramą ir gali būti greito atlaisvinimo arba "thru-axle", pritaikytos tam tikriems dviračių tipams.
  • Galiniai dangteliai: Dangteliai leidžia lengvai suderinti stebules su skirtingų dviračių rėmų standartais, todėl stebules galima pritaikyti įvairioms konfigūracijoms.
  • Terkšlės: Integruotos į galinę stebulę, todėl neminant ratas laisvai sukasi ir efektyviai įsijungia minant pedalus. Jos pritaikytos konkrečioms kasetėms, pavyzdžiui, "Shimano HG", SRAM XD arba "MicroSpline". Terkšlės gaminamos iš tokių medžiagų kaip aliuminis, kad būtų lengvos, arba plienas, kad būtų ilgaamžiškesnės.

Rekomenduojami prekių ženklai

Turime pirmaujančių pasaulio gamintojų stebulių, kurių kiekvienas siūlo unikalias technologijas ir privalumus. Šiais prekių ženklais dėl jų patikimumo ir naujovių pasitiki visų sporto šakų dviratininkai.

  • Shimano: Shimano stebulės, žinomos dėl savo preciziškos inžinerijos, pasižymi sklandžiais "cup-and-cone" guoliais, patvariomis terkšlėmis ir universaliomis galimybėmis plento, MTB ir hibridiniams dviračiams.
  • DT Swiss: Garsėjanti savo „Ratchet System“ stebulėmis, derina lengvas konstrukcijas su greitu sukibimu ir ilgaamžiškumu, idealiai tinka aukštos klasės dviračiams.
  • Novatec: Siūlomos nebrangios, tačiau aukštos kokybės stebulės, pasižyminčios tokiomis savybėmis kaip sandarūs guoliai ir tvirtos terkšlės, pritaikytos įvairiems dviračių tipams ir biudžetams.
  • Zipp: Specializuojasi lengvose ir aerodinamiškose plento ir MTB dviračių stebulėse, kuriose naudojamos aukščiausios kokybės medžiagos, tokios kaip anglies pluoštas ir titanas, skirtos lenktyniaujantiems dviratininkams.
  • Specialized: Įmonė: siūlo stebules, optimizuotas pagal našumą ir ilgaamžiškumą, su naujovišku dizainu, kuris pagerina galios perdavimą ir atlaiko įvairias vietoves.

Stebulė yra centrinė dviračio rato dalis, jungianti stipinus su ašimi. Joje yra guoliai leidžiantys ratui sklandžiai suktis ant dviračio rėmo arba šakės.

Pagrindiniai dviračių stebulių tipai yra šie:

  • Diskinių stabdžių stebulės: Šios stebulės yra skirtos dviračiams su diskiniais stabdžiais, jose yra laikikliai stabdžių diskams tvirtinti ir jos užtikrina galingą stabdymą bet kokiomis oro sąlygomis.
  • Ratlankių stabdžių stebulės: Šios stebulės naudojamos su tradicinėmis ratlankių stabdžių sistemomis, jose nėra diskų laikiklių, jos paprastai yra lengvesnės ir paprastesnės, todėl idealiai tinka pento dviračiams su ratlankių stabdžiais.
  • Vidinės pavaros stebulės: Šiose stebulėse pavaros yra stebulės korpuse, todėl jos yra švari, mažai priežiūros reikalaujanti pavarų sistemos alternatyva. Šios pavaros populiarios važiuojantiems į darbą ir keliaujantiems dviračiams.
  • Dinaminės stebulės: Dinamo stebulės dažniausiai naudojamos dviračio žibintams arba įkraunamiems prietaisams maitinti, ypač keliaujant ar važiuojant į darbą.

Terkšlė yra integruotas mechanizmas, pritvirtintas prie stebulės, kad būtų galima sumontuoti kasetę, ir pasižymintis didesniu patvarumu ir našumu. Kita vertus, „freewheel“ mechanizmas yra atskiras įrenginys, kuris prisukamas prie stebulės. Terkšlė dažniau naudojama šiuolaikiniuose dviračiuose.

Požymiai, kad jūsų stebulei reikia techninės priežiūros, yra šie:

  • Traškėjimas arba šiurkštus jausmas sukant ratą.
  • Rato šoninis laisvumas.
  • Triukšmingi arba stringantys guoliai.
  • Reguliari techninė priežiūra, pavyzdžiui, guolių valymas ir tepimas, gali pailginti stebulės tarnavimo laiką.

Sandarūs guoliai yra viduje ir reikalauja mažiau priežiūros, tačiau juos sunkiau pakeisti.
Palaidi rutuliniai guoliai yra atviri, todėl juos reikia reguliariai valyti ir tepti, tačiau juos lengviau pakeisti.

Taip, atnaujinus stebules galima pagerinti dviračio našumą, ilgaamžiškumą ir važiavimo kokybę. Dažniausiai atnaujinamos lengvesnės stebulės, stebulės su geresniais sandarikliais arba kokybiškesniais guoliais. Prieš atnaujindami įsitikinkite, kad jos suderinamos su jūsų dviračio ratais ir transmisija.

Stebulės dinamo generuoja elektros energiją ratui sukantis ir taip aprūpina dviračio žibintus ar kitus priedus. Jis įmontuotas į priekinę stebulę ir yra puikus pasirinkimas dviratininkams, kuriems reikia nuolatinio apšvietimo be akumuliatoriaus.

Rinkdamiesi stebulę atsižvelkite į:

  • Ašies tipą: Įsitikinkite, kad ji suderinama su jūsų dviračio rėmu arba šakėmis (pvz., greito atlaisvinimo („quick release“) arba skersinė ašis ("thru axle")).
  • Pavarų mechanizmą: Atkreipkite dėmesį į tai, ar stebulė atitinka jūsų kasetę arba vidinę pavarų sistemą.
  • Stabdžių tipą: Patikrinkite, ar jums reikia stebulės su diskiniais, ar su ratlankio stabdžiais.
  • Važiavimo stilių: Rinkitės savo poreikius atitinkančią stebulę, pvz., lengvą lenktynėms ar patvarią kalnų dviračiams.