Meniu
0
Norai

Saugus važiavimas dviračiu: praktiniai patarimai ir taisyklės keliuose

Saugus važiavimas dviračiu: praktiniai patarimai ir taisyklės keliuose
2024-05-10 Viktorija Kaupienė

Kelių eismo taisyklės dviračiams

Kelyje negalioja posakis „žinoti taisykles reikia tam, kad galėtum jas laužyti“. Todėl, prieš sėdant ant dviračio, verta pasikartoti svarbiausias kelių eismo taisykles, kurios užtikrins jūsų ir kitų eismo dalyvių saugumą.

Nors kiekvienam dviratininkui verta susipažinti su visomis eismo taisyklėmis, pagrindinės dviratininkams aktualios kelių eismo taisyklės yra šios:

  • Reikalavimai dviratininkams

Kaip automobilių vairuotojams – automobilį, taip dviratininkams reikalinga turėti techniškai tvarkingą dviratį. Tai reiškia, jog į kelią gali išvažiuoti tik turint tvarkingus stabdžius, žibintus ir garso signalą. Mes prieš važiuojant patariame patikrinti ir kitas dviračio dalis – padangų susidėvėjimą ir išsileidimą, grandinės susidėvėjimo lygį ir pavarų sistemos veikimą. Tvarkingas dviratis padės užtikrinti, kad mindami galėsite susikaupę stebėti kelią, o ne jaudintis dėl dviračio ar jo skleidžiamų garsų. 

Atkreipkite dėmesį, kad dviračio priekyje tvirtinamas baltos, o gale – raudonos spalvos žibintas. Dviratininkų patogumui dviračio žibintai dažnai pardavinėjami būtent tokiais raudonos ir baltos spalvos žibintų komplektais. Rinkitės žibintų galią (matuojamą liumenais) atsižvelgdami į tai, ar jums tenka važiuoti neapšviestais keliais ir takais. Jei atsakymas „taip“ – žvalgykitės 500 lm ar galingesnių priekinių žibintų.

Nors kelių eismo taisyklėse dviratininkams, vyresniems nei 18 m., dviratininkų šalmai – tik rekomenduojami, dviratininkų bendruomenė sutaria, jog šalmas yra pats reikalingiausias aksesuaras. Mes kviečiame šalmu puoštis važiuojant ir pačius trumpiausius atstumus, nes šalmą dabar priderinsite prie bet kokio stiliaus aprangos.

Dalyvaudami eisme dviratininkai privalo rodyti signalus – ranka rodyti posūkio ženklus ir įspėti apie sustojimą į viršų iškelta ranka. 

  • Draudimai dviratininkams

Pagal galiojančias kelių eismo taisykles, dviračiams taikomi tam tikri apribojimai. Nurodyta, jog dviračiu draudžiama:

  • Važiuoti važiuojamąja kelio dalimi, jei šalia įrengti dviračių takai.
  • Važiuoti bent viena ranka nelaikant vairo (išskyrus, kai ranka rodomas signalas).
  • Vežti keleivius, jeigu nėra specialios sėdynės.
  • Vežti, vilkti ar stumti krovinius, kurie trukdo vairuoti.
  • Būti velkamiems kitų transporto priemonių.
  • Vilkti kitas transporto priemones, išskyrus dviračio priekabas.
  • Važiuoti įsikibus į kitas transporto priemones.
  • Važiuoti pėsčiųjų perėjomis.
  • Važiuoti automagistralėmis ir greitkeliais.

Be abejonės, kaip ir kitomis transporto priemonėmis, dviračiu važiuoti negalima apsvaigus nuo alkoholio ar kitų medžiagų, kurios gali skatinti nesaugų elgesį kelyje. Minantiems apsvaigus nuo alkoholio gręsia tos pačios nuobaudos kaip ir įkliuvus išgėrus prie automobilio vairo.

  • Dešinės rankos taisyklė

Kaip ir automobilių vairuotojams, dviratininkams yra svarbi dešinės rankos taisyklė. Ši taisyklė reiškia, kad kirsdami lygiareikšmę sankryžą, privalome duoti kelią eismo dalyviams, artėjantiems iš dešinės pusės. Dešinės rankos taisyklė – ypač svarbi, jei važiuojate keliu. 


Važiavimas keliu su dviračiu

Be papildomų reikalavimų keliu važiuoti gali ne jaunesni nei 14 metų asmenys. Nuo 12 metų keliu važiuoti galima išlaikius specialų dviratininko egzaminą, o nuo 8 metų – tik, jei drauge važiuoja suaugęs asmuo. 

Kone svarbiausias važiavimo keliu aspektas – susipažinimas su akląja automobilių, autobusų ir sunkvežimių zona. Akloji zona – erdvė transporto zonos šonuose ir gale, kurioje atsidūręs dviratininkas yra nematomas. Dviratininkui patekus į šią zoną, transporto priemonės vairuotojas gali jo nepastebėti ir daryti staigų manevrą, pavyzdžiui, sukti ar persirikiuoti ir taip sukelti grėsmę dviratininko sveikatai. Todėl dviratininkams patariama vengti lenkti dideles transporto priemones būnant arti jų ir laikytis pakankamo atstumo nuo visų transporto priemonių galo. 

Dažna grėsmė dviratininkams – ir iš nugaros atvažiuojančios transporto priemonės, kurios ne visuomet lenkia dviratininkus pakankamu atstumu. Nutinka situacijų, kuomet dviratininkai būna išstumiami į kelkraštį. Jei pajutote tokią grėsmę, rekomenduojame nedaryti pernelyg staigių judesių, o gerai įvertinti savo sukimo trajektoriją, nes staigus išvažiavimas į neasfaltuotą kelkraštį yra dažna dviratininkų traumų priežastis.


Ar privaloma šviesą atspindinti liemenė?

Šviesą atspindinti apranga privaloma tik važiuojant keliu tamsiuoju paros metu. Dieną šviesą atspindinti liemenė reikalinga nebent neturite priekinių ir galinių žibintų. Vis dėlto – jei dėvėdami šviesą atspindinčią aprangą jaučiatės saugesni, tamsaus paros meto laukti nebūtina. Šiuo metu įsigyti galite ir stilingą ryškią aprangą, pavyzdžiui, apsaugines liemenes, dviratininko striukes ir specialius dviratininko antbačius.


Kiti saugaus važiavimo aspektai – važiavimas grupėje

Kelių eismo taisykles žinoti būtina, tačiau saugiam dalyvavimui eisme praverčia ir važiavimo grupėje įgūdžiai. Jei dviračiu pasivažinėti išvykote su draugais, prisiminkite, jog važiuoti reiktų vorele. Laikykitės sutarto vidutinio greičio – taip nepamesite savo draugų. Važiuojantys grupės priekyje turi signalizuoti apie planuojamus veiksmus ir kliūtis priekyje, pavyzdžiui, įspėti, iš kurios pusės esančią kliūtį reiks aplenkti, arba, kur tikėtis duobės. Geriausia, kad tai būtų atliekama ir rankų gestais, ir žodžiu. 


Saugumą užtikrinančios dviratininkų prekės

Be jau minėtų šalmų, įprastų žibintų ir šviesą atspindinčios aprangos, yra ir kitų prietaisų, galinčių padidinti jūsų saugumą kelyje. 

Patogiausią ir saugiausią maršrutą pasirinkti bei jame naviguoti padės GPS kompiuteris dviračiui. Didelė dalis dviračio kompiuterių taip pat leidžia aktyvuoti papildomas saugumo funkcijas, pavyzdžiui, pagalbos iškvietimą avarijos atveju. 

Jei kelyje važiuojate ypač dažnai, papildomą saugumą suteikti gali galinis žibintas su radaru ir kamera. Šis prietaisas gali įspėti jus apie iš nugaros artėjančias transporto priemones ir užfiksuoti incidentus kelyje. Susipažinkite su Garmin galiniais žibintais 

Susiję produktai

Greitas pristatymas TOP
Cat Eye Rapid X galinis žibintas
Greitas pristatymas -20% TOP
Cat Eye AMPP800 priekinis žibintas
Greitas pristatymas TOP
Lezyne Mini Drive 400XL priekinis žibintas | Black
Greitas pristatymas -15% TOP
Specialized Align II šalmas | Hyprviz
Greitas pristatymas -30%
GripGrab Ride Windproof Spring-Autumn pirštinės | Yellow Hi-Vis
Greitas pristatymas
GripGrab DryFoot 2 Waterproof Everyday antbačiai | Yellow Hi-Vis
Greitas pristatymas
Assos Mille GT Wind c2 vyriška liemenė | Optic Yellow

Susiję straipsniai

Važiavimas dviračiu – svarbiausi aspektai gerai savijautai ir rezultatams

Važiavimas dviračiu – svarbiausi aspektai gerai savijautai ir rezultatams

Dviračių sportas – kone universaliausia sporto šaka, kuria užsiimti gali ir visiškai fizinio pasirengimo neturintys žmonės. Tačiau tiek profesionalų, tiek pradedančiųjų dviratininkų sveikatai ypač svarbus yra taisyklingas važiavimas, kuris prasideda nuo taisyklingos sėdėsenos...

Kas yra Retül testas? Kaip važiuojant dviračiu, gauti maksimalią naudą?

Kas yra Retül testas? Kaip važiuojant dviračiu, gauti maksimalią naudą?

Retül testas skaitmeninių technologijų dėka padeda sėdėsenos specialistui pritaikyti dviratį prie jūsų kūno galimybių ir jūsų poreikių. Naudojant specialius daviklius, jūsų judėjimo įpročiai bus įvertinti milimetro tikslumu, ir bus parinkta tokia sėdėsena, kad jūsų kūnas ir dviratis veiktų išvien, o..

Lėtinės dviratininkų traumos – kad išvengtumėte, pasidarykite sėdėsenos nustatymą

Lėtinės dviratininkų traumos – kad išvengtumėte, pasidarykite sėdėsenos nustatymą

Šiandien, važiuojant dviračiu, traumų ir sveikatos sutrikimų tikimybė kur kas mažesnė, nei prieš keletą dešimtmečių. Stabdžių sistemos ištobulėjo, žibintai, atšvaitai, šviesą atspindinčios dviratininko liemenės didina matomumą kelyje, šalmai padeda išvengti galvos traumų, specialūs dviratininko akin..