Meniu
0
Norai

Dviračio padangos - bekamerinės (tubeless) vs padangos su kameromis

Dviračio padangos - bekamerinės (tubeless) vs padangos su kameromis
2024-10-09 Vytautas Kaupas

Bekamerinės (tubeless) padangos: privalumai ir trūkumai

Dviratininkus, kurie nori važiuoti minkščiau, stabiliau ir mažiau jaudintis dėl prakiurusių padangų, gelbėja bekamerinių padangų technologija. Vis dėlto, kaip ir kiekvienas reiškinys dviračių pasaulyje – šis padangų sandarinimo tipas turi savo gerbėjus ir kritikus. Todėl šiame straipsnyje aptariame argumentus, kurie padės apsispręsti – rinktis „tubeless“ ar toliau važinėti su kameromis.


Bekamerinės padangos

Kartais dar galima išgirsti, kad bekamerinės dviračio padangos – dviračių pasaulio naujovė. Tai nėra visiškai teisinga, nes pirmąkart šį technologija dviračių sporte pradėta taikyti dar 1999 metais kalnų dviračių disciplinoje. Šiek tiek užtruko, kol „tubeless“ padangos pasiekė ir plento dviračius, nes prireikė ratų ir padangų dizaino pokyčių, tačiau dabar bekamerinės padangos yra dominuojantis pasirinkimas.

Trumpai tariant, bekamerinės padangos yra padangos, leidžiančios orą sulaikyti be vidinės kameros. Vietoje kameros suveikia specialus dizainas – padangos sandariai priglunda prie ratlankio, o specialus sandariklio skystis (angl. sealant) padeda užpildyti mažus plyšius ir prakiurimus.

Tam, kad savo dviratyje galėtumėte naudoti šią technologiją, reikės įsitikinti, ar jūsų dviračio ratai yra suderinami su „tubeless“ padangomis bei įsigyti bekamerines padangas, kurios yra specialiai pritaikytos važiavimui be kameros. Jei tokia padanga smarkiai prakiurs ir prireiks greitai ją sutaisyti, į „tubeless“ padangą vis tiek galėsite įdėti kamerą.


Bekamerinių padangų privalumai ir trūkumai

Geriausiai bekamerinių padangų technologiją padės pažinti jų privalumai ir trūkumai, susiję su mynimo rezultatais, eksploatavimu ir priežiūra tuo metu, kai dviračio neminate.

Privalumai:

  • Žemesnis oro slėgis ir geresnis sukibimas. Svarbi bekamerinių padangų ypatybė yra žemesnis oro slėgis, reikalingas teisingam padangų eksploatavimui. Važiuojant minkštesnėmis padangomis, padidėja jų sukibimas ir sumažėja pasipriešinimas riedant. Galite įsivaizduoti, kad esant kelio nelygumams, pavyzdžiui, akmenims, dviratis minkštai juos perlips vietoje to, kad į juos atsitrenktų ir atšoktų. Geresnis sukibimas taip pat reikšmingai padidina stabilumą nuokalnėse – gali būti, kad jums atrodys, jog riedate lėčiau, tačiau dviračio kompiuteris rodys didesnį greitį. Taip gali nutikti dėl to, kad ant dviračio minkštesnėmis padangomis jaučiatės stabiliai.

    Reikalingą bekamerinių padangų slėgį nustatyti galite pasinaudoję specialiomis skaičiuoklėmis, kurios įvertins padangų storį, dviračio tipą, jūsų ir dviračio svorį ir pagal tai apskaičiuos, kiek jums reikia pripūsti padangas. Alternatyviai, visuomet galite išsibandyti pasivažinėjimus skirtingo kietumo padangomis ir įvertinti, koks slėgis jums patogiausias.

  • Mažesnė prakiurimo rizika. Kadangi su bekamerinėmis padangomis važiuosite minkščiau, jas garantuotai pradursite kur kas rečiau. Tačiau net padangai prakiurus, sandariklis pats užpildo mažas skylutes. Kartais, apie prakiurimą sužinosite tik grįžę namo ir apžiūrėję padangą, nes ji užsitaisys jums bevažiuojant. Pradūrus padangos šoną, rekomenduojama dviratį pakreipti ir pajudinti taip, kad sandariklis sutekėtų į dūrio vietą – tuomet galima pripūsti padangą ir sėkmingai važiuoti toliau.

  • Komfortas ir amortizacija. Pasirinkus bekamerinių padangų slėgį, tinkamą dviratininko svoriui, važiavimo tipui ir padangų storiui, gaunamas stiprus amortizacijos efektas. Jis – ypač reikšmingas minant žvyro danga ar įveikiant sudėtingas kelio atkarpas.

Trūkumai:

  • Sudėtingesnis montavimas. Montuojant bekamerines padangas reikia gerai susipažinti su šia technologija, o ypač – jų užpildymu sandarikliu. Taigi, nutarę patys sumontuoti bekamerines padangas, ko gero, turėsite peržiūrėti keletą aiškinamųjų vaizdo įrašų. Tiesa, bekamerinių padangų montavimu ir sandariklio papildymu pasirūpina daugelis dviračių taisyklų.

  • Brangesnės. Šiuo metu bekamerinės padangos, jų sandarikliai ir taisymo komplektai yra šiek tiek brangesni nei tradicinės padangos su kameromis. Vis dėlto, bekamerines padangas savo biudžetui ras kiekvienas, nes jas gamina visi populiariausi padangų gamintojai: Schwalbe, Continental, Specialized, WTB, Panacer ir kiti. Sandariklių kainos taip pat skiriasi – juos galite rasti paieškoję Silca, Stan‘s, Squirt ir kitų prekės ženklų. Ypač platų asortimentą siūlo gerai vertinamos Continental dviračių padangos, tačiau joms nenusileidžia Maxxis padangos ir jų priežiūros priemonės.

  • Daugiau dėmesio priežiūrai. Svarbu žinoti, kad bekamerinių padangų sandariklį reikia reguliariai tikrinti ir papildyti, nes laikui bėgant jis išdžius ir sudarys plėvelę padangos viduje. Jei dviračiu nesinaudojate, jums reikės rankomis pajudinti ir prasukti dviračio ratus kas keletą savaičių, kad sandariklis neuždžiūtų. Taip pat svarbu kas keletą mėnesių papildyti sandariklio atsargas padangoje, o kas sezoną – iš naujo atlikti sandarinimą, išvalant senąjį sandariklį iš padangos ir pripildant ją nauju.


Bekamerinių padangų taisymas

Dar vienas ypatingas bekamerinių padangų aspektas yra jų taisymas prakiurus. Jau minėjome, kad mažas skylutes sandariklis užpildys pats, tačiau kas nutinka pradūrus padangą rimčiau? Jums reikės išmokti naudotis bekamerinių padangų taisymo įrankiais, kurie leis tęsti pasivažinėjimą net pradūrus padangą.

Aptikus didesnį padangos pažeidimą, jums reikės padangos taisymo įrankio, primenančio didelę adatą, į kurį versite specialius kibius juostinius pleistrus. Pasirinkę pakankamo storio pleistrą, įrankį su juo besite į padangą prakiurimo vietoje ir staigiai jį ištrauksite, prilaikydami pleistro kraštus. Pleistras užpildys prakiurimo vietą, jums beliks pasukti ratą, kad sandariklis užpildytų mikroskylutes, ir pripildyti padangą oru, pasinaudojus pompa ar CO2 balionėliu. Jei esate ypač atsargūs, galite į ilgesnius pasivažinėjimus vežtis ir atsarginę kamerą – ji padės stipriau pradūrus padangą ar pasikartojus pradūrimui.


Kurį variantą pasirinkti?

Bekamerinės padangos yra tinkamiausias pasirinkimas, jei dažnai važinėjate nelygia danga, pavyzdžiui, turite gravel ar kalnų dviratį arba plentu važinėjate ilgus atstumus. Jos ypač padės dalyvaujant varžybose, nes suteiks daugiau kontrolės ir komforto. Jei važinėjate ne tiek daug ar renkatės tik geros kelio dangos maršrutus, savo dviračiu rūpinatės patys ir norite tam sugaišti kuo mažiau laiko, ko gero, jums labiau tiks klasikinės padangos su kameromis. Vis dar neapsisprendėte? Pasikalbėkime – susisiekite su mumis arba atvykite į Velonovą parduotuvę J. Baltrušaičio g. 1, Vilniuje.

Susiję produktai

Susiję straipsniai

Aero vairas: ar verta investuoti?

Aero vairas: ar verta investuoti?

Sužinokite apie aerodinaminius vairus, jų įtaką greičiui ir efektyvumui bei jų privalumus ir trūkumus. Sužinokite, ar investicija į aerodinaminį vairą gali pagerinti jūsų važiavimo dviračiu rezultatus...

Dviračio grandinės – išsamus gidas ir patarimai

Dviračio grandinės – išsamus gidas ir patarimai

Dviračio grandinės – svarbus kiekvieno dviračio elementas, kurio priežiūra ir techniniai parametrai leidžia mėgautis važiavimu. Skaitykite daugiau!..

Dviračio dalys - viskas, kas svarbiausia

Dviračio dalys - viskas, kas svarbiausia

Dviratis susideda iš maždaug 300 skirtingų dalių. Sužinokite apie svarbiausias dviračio dalis šiame straipsnyje. Skaitykite daugiau!..

Su specialiomis padangomis, važiavimu dviračiu galėsite mėgautis ir žiemą

Su specialiomis padangomis, važiavimu dviračiu galėsite mėgautis ir žiemą

Kai temperatūra krinta žemiau nulio, dalis dviratininkų renkasi viešąjį transportą arba automobilį, tačiau dalis lieka ištikimi savo įpročiams. Važiavimas žiemos keliais gali atrodyti bauginantis, tačiau taip nėra. Žinodami pagrindinius saugaus važiavimo principus tamsiu paros metu ir su tinkamai pa..