Meniu
0
Norai

Su specialiomis padangomis, važiavimu dviračiu galėsite mėgautis ir žiemą

Su specialiomis padangomis, važiavimu dviračiu galėsite mėgautis ir žiemą
2023-01-24 Vytautas Kaupas

Kai temperatūra krinta žemiau nulio, dalis dviratininkų renkasi viešąjį transportą arba automobilį, tačiau dalis lieka ištikimi savo įpročiams. Važiavimas žiemos keliais gali atrodyti bauginantis, tačiau taip nėra. Žinodami pagrindinius saugaus važiavimo principus tamsiu paros metu ir su tinkamai parinktomis žieminėmis padangomis jausitės saugiai ir stabiliai. Tie, kas išdrįsta sėsti ant dviračio, tvirtina – važiavimas baltomis, švariomis gatvėmis, kvėpuojant vėsiu gaiviu oru, krintant sniegui, gali būti ypatinga patirtis.

Kuo skiriasi žieminės padangos nuo įprastinių? Kodėl verta investuoti į žieminių padangų komplektą? Kaip pasirinkti žiemines padangas, priklausomai nuo jūsų važiavimo įpročių ir maršrutų?


Dviračiams skirtos žieminės padangos – kuo jos ypatingos?

Žieminės padangos yra pritaikytos žiemos iššūkiams – šlapiems, slidiems, purviniems, žvyru ar druska nubarstytiems keliams.

Kuo skiriasi žieminės padangos nuo paprastų? Žieminės padangos yra storesnės, sunkesnės, minkštesnės, jų protektorius gilesnis ir retesnis, o pačios populiariausios žieminės padangos yra su dygliais. Tokios padangos užtikrina geresnį sukibimą su slidžia, šlapia arba purvina kelio danga, dygliuotos padangos suteikia daugiau stabilumo važiuojant apledėjusia kelio danga.


Greitis ar stabilumas – kaip rasti aukso vidurį?

Visos priemonės, kurios pagerina sukibimą su kelio danga, suteikia daugiau saugumo ir stabilumo, tačiau didina pasipriešinimą ir mažina važiavimo efektyvumą, o jums reikės rasti aukso vidurį.

Kuo padangos medžiaga kietesnė, tuo mažiau ji sukimba su paviršiumi, tuo lėčiau dėvisi, tuo mažesnis pasipriešinimas ir lengvesnis važiavimas. Čia panašiai kaip audinio tankis, kuo medžiaga tankiau suausta, tuo ji tvirtesnė. Padangų medžiagos kietumas matuojamas prietaisu, kuris vadinasi durometras.

Važiavimo kokybei įtakos turi protektoriaus raštas, padangos plotis ir slėgis. Tankus ir negilus raštas geriausiai veikia važiuojant kietais keliais, o retas ir gilus kur kas geriau sukimba su sniegu. Kuo padangos platesnės, tuo saugesnės, kartu didesnis sukibimas ir didesnis pasipriešinimas. Panašų efektą turi ir padangų slėgis – kuo jis didesnis, tuo mažesnis sukibimas, tuo lengvesnis važiavimas, tačiau kur kas mažesnis stabilumas.

Kiekvienu atveju, įvertinkite savo važiavimo įpročius, fizinį pasirengimą, oro sąlygas, ir raskite aukso vidurį.


Kokias padangas rinktis – dygliuotas ar paprastas?

Vienos populiariausių žiemos sezono metu yra dygliuotos padangos. Jos yra itin naudingos važiuojant apledėjusiu keliu, padangų dygliai įsikerta į ledą, dviratis neslidinėja, o pojūtis toks, tarsi važiuotumėte sausa, kieta danga. Važiuojant sniegu, padangų dygliai neturi jokio poveikio, teigiamo ar neigiamo. Važiuojant sausu švariu asfaltu su dygliuotomis padangomis, derėtų būti atsargiems – greitį vystyti palaipsniui ir vengti staigaus stabdymo – taip apsaugosite padangas nuo nusidėvėjimo.

Sumontavus spygliuotas padangas, rekomenduojama pačioje pradžioje jas „pravažiuoti“ – keliolika kilometrų pravažiuoti grindiniu. Tai reikalinga tam, kad metaliniai spygliai kaip reikiant įsmigtų į padangą ir įsitvirtintų. Jei žiemą važinėjate su spygliuotomis padangomis, atėjus pavasariui, nepamirškite pasikeisti jų į paprastas.

Jei važinėjate per gilų sniegą, jums tiks paprastos, nespygliuotos, padangos su protektoriumi. Jei važinėjate keliais, kur sniego sluoksnis plonas, o dažnai jo net nėra – užteks padangų su tankiu, negiliu protektoriumi.

Pirmiausia, atsiminkite – nėra gerų ir blogų padangų, yra tinkamai arba netinkamai parinktos padangos. Įvertinkite kelius, kuriais važiuojate, savo įgūdžius, fizinį pasirengimą ir priimkite tinkamą sprendimą.


Maža gudrybė, kuri palengvina važiavimą žiemos metu

Važiuojant dviračiu žiemos keliais, dviratininkui tenka ieškoti aukso vidurio tarp stabilumo ir efektyvumo. Kokias padangas rinktis? Yra vienas paprastas dalykas, padedantis pasiekti balansą.

Rekomenduojama, kad priekinė padanga būtų šiek tiek platesnė, nei galinė. Kodėl? Priekinis ratas yra „atsakingas“ už saugumą ir stabilumą, o galinis – už galią ir greitį. Būtent todėl nemažai dviratininkų priekiniam ratui renkasi platesnes padangas, o galiniam – siauresnes.


Ką daryti, jei neturite žieminių padangų?

Ką daryti, jei išties prireikė kažkur nuvažiuoti, lauke žiema, o jūsų dviratis – su paprastomis padangomis?

Tiesiog nuleiskite šiek tiek oro ir sumažinkite slėgį padangose – jos platesnės, minkštesnės ir riebesnės. Nors jos ir neprilygs toms padangoms, kurios specialiai sukurtos važiavimui žiemą, tačiau važiavimas bus kur kas saugesnis. Ir, žinoma, visada būkite atsargūs.

Susiję produktai

Susiję straipsniai

Dviračio padangos - bekamerinės (tubeless) vs padangos su kameromis

Dviračio padangos - bekamerinės (tubeless) vs padangos su kameromis

Dviratininkus, kurie nori važiuoti minkščiau, stabiliau ir mažiau jaudintis dėl prakiurusių padangų, gelbėja bekamerinių padangų technologija. Vis dėlto, kaip ir kiekvienas reiškinys dviračių pasaulyje – šis padangų sandarinimo tipas turi savo gerbėjus ir kritikus. Todėl šiame straipsnyje aptariame ..

Dviračio dalys - viskas, kas svarbiausia

Dviračio dalys - viskas, kas svarbiausia

Dviratis susideda iš maždaug 300 skirtingų dalių. Sužinokite apie svarbiausias dviračio dalis šiame straipsnyje. Skaitykite daugiau!..